Veelgestelde vragen


Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over de Transactie Garant Service (TGS). Hebt u een vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem dan gerust contact met ons op. De contactgegevens staan op de homepage.


  • Voor welke landen kan ik de TGS gebruiken?

  • Wat is het maximale bedrag dat ik als toetsing kan krijgen?

  • Heb ik dekking met een toetsing?

  • Wat is de geldigheidsduur van een toetsing?

  • Wat moet ik doen als ik een negatief toetsing op een debiteur krijg?

  • Kan ik meerdere transacties verzekeren met één toetsing?

  • Waarom moet ik een transactie afmelden als de debiteur betaald heeft?

  • Wat is de maximale betalingsconditie die ik kan verzekeren?

  • Ik heb al geleverd. Kan ik dat alsnog verzekeren?

  • Wanneer moet ik factureren?

  • Wanneer kan ik een incasso aan Euler Hermes overdragen?

  • Wat zijn de kosten van een toetsing en incasso?

  • Wat is de premie voor een transactieverzekering?

  • Wat is het verzekerd percentage van een transactieverzekering?

  • Wanneer krijg ik uitgekeerd?

  • Wat moet ik doen als de debiteur de vordering betwist?

  • Wat moet ik doen als de debiteur insolvent is?